Hey ,
Ik gaf al aan dat ik vanaf nu projectmatig werk en dat de focus op doordachte processen en efficiënte workflows ligt. Maar wat betekent dat nu?
Om dat te verduidelijken vertel ik je graag over een project dat ik vorige zomer heb uitgevoerd voor Céline De Roeck, een ervaren lanceerstrateeg die ondernemers helpt om verliefd te worden op verkopen. Haar missie is om dienstverleners, kennisondernemers en coaches te laten ervaren dat verkopen net zo leuk kan zijn als het helpen van klanten. Haar webinar geeft ze nu met plezier op de momenten dat het haar past, omdat er geen hele rompslomp aan aanpassingen meer bij komt kijken.
De uitdaging
Céline gaf regelmatig een gratis webinar om haar doelgroep te bereiken. Hoewel haar bestaande systemen hun werk deden, kwam er altijd veel handmatig werk bij kijken en waren ze dus niet schaalbaar. Het webinar opnieuw inplannen begon tegen te steken omdat er altijd zoveel handmatig werk aan vooraf ging. Ze wilde dit proces automatiseren zodat deze makkelijk wekelijks gegeven kon worden.
De aanpak
Ik startte met het huidige proces eens goed onder de loep te nemen: wat gebeurde er en wat kon er automatisch? Daarna legde ik een nieuw ontwerp voor aan Céline. Wanneer dat helemaal op punt stond, ging ik aan de slag om dezelfde funnels opnieuw te bouwen, maar dan beter. Tot slot zette ik tijdens de eerste webinars nog de puntjes op de i zodat alles 100% werkte zoals het moest.
Het resultaat
Dankzij deze automatisering kan Céline haar workshops nu geven wanneer ze er zin in heeft in plaats van slechts één keer per kwartaal. Het enige wat zij nog moet doen, is het webinar aanmaken en promo voeren. Alle handmatige aanpassingen aan betaalpagina’s, het verwijderen van bonussen en het aanpassen van kortingen zijn volledig geautomatiseerd. Klanten ontvangen automatisch de bonussen waar ze recht op hebben, wat de efficiëntie verhoogt en de klantbeleving verbetert.
De impact op Céline
Ze had zelf al zo goed als mogelijk alles opgezet, maar door mijn externe blik, technische kennis en betrokkenheid konden we haar proces naar een volgend niveau tillen. Waar Céline haar originele vraag tot een automated webinar was, bleek dat niet wat ze zocht. Wel het gemak om een nieuw webinar te plannen. Ze geeft nu met plezier de webinars op momenten dat het haar uitkomt zonder dat er nog een berg werk bij komt kijken.
Wil je de volledige klantcase lezen? Je vindt die hier: Klantcase Céline De Roeck
Dit is één voorbeeld van hoe automatiseringen in je workflow, zonder verlies van persoonlijkheid, je veel tijd kunnen besparen. Benieuwd hoe dat ook in jouw bedrijf kan, ? Stuur me gerust een berichtje en ik denk graag mee na.
Lieve groetjes, |
TL;DR: Céline dacht dat ze een automated webinar nodig had, maar eigenlijk zocht ze het gemak van een geautomatiseerd proces. Nu plant ze moeiteloos haar webinars zonder gedoe. Ik vertel er alles over in de klantcase van Céline.